Netizen Terpukau Wanita Ini Mampu Buat Kerja Buruh Walaupun Dengan Badan Yang Kecil

Sharing is caring!

Tidak dapat disangkal lagi bahawa kaum lelaki mempunyai kudrat yang lebih kuat daripada wanita. Oleh itu, tidak hairanlah untuk kerja buruh didominasi oleh lelaki. Bukan itu sahaja, kadang kala nampak mustahil pula untuk wanita menceburi bidang berkenaan kerana mereka sepatutnya tidak boleh mengangkat berat, dikhuatiri akan memudaratkan kesihatan.

Walau bagaimanapun, ianya tidak mustahil bagi seorang perempuan untuk melakukan kerja-kerja buruh seperti yang dilakukan gadis ini. Baru-baru ini, sebuah video tular selepas netizen terpukau dengan kekuatan gadis seorang gadis membuat kerja buruh meskipun jelas sekali dia mempunyai susuk badan yang kecil.

Loading...

Menurut Trending News Portal, wanita bernama Xiao Mei yang dipercayai dari China bekerja dalam sektor pembinaan. Melalui video itu, Xiao dilihat mengangkat sejumlah batu bata yang banyak dengan muka yang begitu selamba dan tidak menunjukkan raut wajah terseksa kerana menampung berat.


Bukan itu sahaja, dia turut mengangkat beg simen dan pandai membancuh simen seperti seorang yang professional dan berpengalaman dalam bidang tersebut. Apa yang lebih menarik perhatian ramai, Xiao dilihat melakukan kerja-kerja pembinaan itu dengan penuh santun dan tertib. Tak ganas pun, masih lemah lembut…


Rupa-rupanya, Xiao sanggup untuk melakukan kerja berat itu kerana perlu menggalas tanggungjawab dalam mencari rezeki selepas kematian bapanya. Laporan juga mengatakan Xiao tidak kisah membuat kerja tersebut kerana mempunyai matlamat untuk membeli dan memiliki rumah dengan hasil titik peluh sendiri. Bagus lah ada matlamat hidup macam ni…

Loading...

Melalui video tersebut juga, Xiao turut berkongsi kesan-kesan lebam yang terdapat pada badannya disebabkan kerja berat yang dilakukannya saban hari demi mencapai impiannya itu.

Netizen bukan sahaja terpukau dengan kekuatan yang dimiliki wanita ini, tetapi turut terpegun dengan rupanya yang cantik bak pelakon drama Asia.

Selain itu, netizen turut memuji kesungguhan wanita ini dalam mencari rezeki bagi menyara keluarga selepas kematian ayahnya. Ini adalah kerana bukan senang untuk kaum wanita memilih kerjaya ini yang memerlukan kudrat yang kuat.

Hebat dia ini! Memang betul, bukan senang untuk kaum wanita memilih kerjaya ini. Bukan apa, banyak yang perlu dipertimbangkan sekiranya nak ceburi bidang ni, terutamanya dari segi kesihatan. Mau sakit belakang!

Sumber : Lobakmerah.com

Loading...