Jangan Beli Myvi Terbaru Yang AUTO ..Dah Ade Masalah Detect Oleh Customer Iaitu Seorang Pakcik..(.Umur 62)

Sharing is caring!

Jangan beli Myvi terbaru yang AUTO ..dah ade masalah detect oleh customer iaitu seorang pakcik..(.umur 62)

lnilah masaalahnya.

Loading...

Bila siang, kereta dia boleh jalan. Bila malam tak boleh jalan pulak….

Selepas seminggu dengan perasaan marah, dia pergi ke tempat dia beli dan komplen.

Pomen pun test drive, ” ok aje pakcik! takkan malam tak boleh jalan, pakcik betul ke ni? ”

Pakcik tu jawab, “Siang pakcik masuk gear D (day), ok jer, Bila malam pakcik masuk gear N (night). Langsung tak mahu jalan. Apa bodoh punya kereta niiiii…

Pomen pengsan tergolek ….

Cerita Seterus nya…

Loading...

Sekolah

Jam sudahpun menunjukkan pukul tujuh pagi. Salam masih lagi berdengkur. Ibunya pun segera mengejutkannya untuk ke sekolah. Ibu: Salam? Salam? bangun nak, pergi sekolah, nanti kamu terlambat. Salam: Alah emak? Salam tidak mahu pergi ke sekolah! Ibu: Apa, tidak mahu pergi sekolah?! Baik. Salam berikan emak dua sebab mengapa Salam tidak mahu ke sekolah. Salam:

Semua murid-murid tidak suka Salam. Guru-guru di sekolah pun tidak suka pada Salam! Ibu: Itu bukan alasan bagi Salam untuk tidak ke sekolah. Cepat, bangun sekarang! Salam: Baiklah, sekarang emak pula berikan Salam dua sebab mengapa Salam mesti pergi ke sekolah. Ibu:

Eh? eh? bertuah punya anak! Salam dengar baik-baik, pertama Salam sudah berusia lima puluh tahun. Kedua Salam PENGETUA SEKOLAH!!!

Like and share jika lawak!! Hahah..jangan marah naaa
___________________________________________
LAWAK !!! 1001 TEKA-TEKI TIDAK LUPUT DITELAN ZAMAN DENGAN JAWAPAN YANG SANGAT LOGIK..!!

. “Kenapa lelaki perlu beristeri tiga… .”
Jawapannya kerana :
kerana kalau kawin satu isONE
kalau kawin dua isTWO
kalau kawin tiga barulah isTERI… ..Soalan: binatang apa yang ada kaki tetapi malas berjalan?
Jawapan : katak…ada kaki tapi melompat…

Soalan: Ikan apakah yg tidak mempunyai kepala,ekor,sisik,ingsang,dan sebagainya???
Jawapan : Bebola ikan

Soalan: macam mana nak lembut kan lembu???
Jawapan : hujung perkataan lembut tu tambahlah huruf T jadilah lembut..hehe..

Soalan: antara negara china dan bulan,mane yg lebih jauh?
Jawapan : negara chinalah jauh,sbb bulan kite tengok langik je dah nampak bulan,kau nak tengok china pegi tempah tiket kapal terbang…….haa……

Soalan: Ali bin Abu, kambing bin???
Jawapan : Binatang lar…

Soalan: banyak2 cecair,cecair ape yang bile dipanaskan dia beku???
Jawapan : telur la!!!!wakakaka

Soalan: bila kita tidur dia bangun bila kita bangun dia tidur
Jawapan : tapak kaki

Soalan: dalam banyak banyak singa.singa apa tidak makan orang
Jawapan : singapura

Soalan: dlm nenas ada ape??
Jawapan : spongebob!!

Soalan: kalau gajah lalu titi,titi tu patah.lepas tu kambing pulak yang lalu.apa pulak yang patah
Jawapan : patah balik la

Soalan: dalam banyak2 kotak,kotak apa x leh angkat…
Jawapan : kotak penalti

Soalan: benda apa yg slalu kita makan akn habis,klu kita xmkn pn akn habis??
Jawapan : ais

Soalan: dalam banyak2 rumput,rumput apa lembu n kambing xmakan??
Jawapan : mesin rumput

Soalan: dalam banyak 2 syarikat,syarikat ape paling besar?
Jawapan: amerika syarikat

Soalan: kenapa nobita dan doraemon takut datang ke malaysia?
Jawapan: sebab ada Giant..

Soalan: Buaya naik bas… Manusia naik apa..?????
Jawapan : naik hairan la…ark ark ark

Soalan: ape bnde luar askar,dlm bombe
Jawapan : buah tembikai

Soalan: dalam banyak -banyak kuih,kuih ape takleh makan kat tengahnya?
Jawapan: kuih tak menjadi..

Soalan: negara apa yang banjir baru hujan
Jawapan : bahrain

Soalan: kapal terbang masuk gua keluar kat mane??????
Jawapan : keluar kat suratkhabar la.

Soalan: ada tangan, ada kaki, ada leher, ada badan, tapi x ada kepala.. apa dia?
Jawapan : baju

Soalan: klau kambing jdi ayam,lembu jdi ayam,cicak jdi ayam,ayam jadi ape????
Jawapan : jdi banyak ar………..

Soalan: kalau gajah terjun katil tapi tak pecah pun,tapi ade satu yg pecah,ape yang pecah….heheheheh
Jawapan : pecah rekod ar.huhuhuh

Soalan: kalau kapal terbang tenggelam,apa yg timbul?
Jawapan: timbul masalah..

Soalan: Kereta ape yang pakai topi?
Jawapan : Teksi

Soalan: macam mane kalau kite nak berhentikan air terjun???
Jawapan : ambil gambar…berhentilah die

Soalan: bila kita jalan,dia jalan.bila kita berhenti,dia tetap jalan.tetapi,bila dia yang berhenti,kita akan mati.
Jawapan : jantung/degupan jantung

Soalan: dlm bnyk2 kenderaan,kenderaan apa yg ada seorang penumpang,rmai pmandu?
Jawapan : org yg bwk kranda

Soalan: pekerjaan ape yg org suke??
Jawapan : pembuat roti canai sebab lepas buat roti canai mesti dia tepuk tangan

Soalan :binatang ape ade dua huruf?
Jawapan: U dan G [Udang]

Soalan: dalam byk-byk semut….semut apa kluar peluh from: diana, k.trg
Jawapan : semut pergi joging

Soalan: binatang apa sama macam unta…????
Jawapan : anak unta lar….kuakaka…!!!

Soalan:apakah benda yg kita nampak tapi apabila kita pegang tak dapat,tapi dia tak lari pun?
Jawapan: air..

Soalan: ade seorang penjual ais-krim sedang menjual ais-krim kat taman,pastu polis tahan dia,kenapakah polis tahan dia?
Jawapan: sebab polis nak beli ais -krim

Soalan: burung ape bela atuk dia?
Jawapan: burung belatuk [bela atuk]

Soalan: ada 3 org kwn mandi kat kolam… 2 orang kepala nye basah.. knape yg sorang nie x basah???
Jawapan : kerana botak

Soalan: banyak banyak bunga . bunga apakah di siram ia mati.
Jawapan : bunga api ..

Soalan: kerbau ape yg panas?
Jawapan: kerbakaran

Soalan: ada tiga adik beradik main kejar kejar.apa bendanya tu??????
Jawapan : kipas la.

Soalan: kenapa ikan tggl kat laut bkn darat?
Jawapan : sebb ikan tak tau jln cuma tau berenang je

Soalan: sungai ape paling berat??????
Jawapan : sungai besi…..

Soalan: aiman berada di tingkat 156 menara klcc.dy terjun dari tingkat tersebut tanpa menggunakan payung terjun tapi dy x mati…hebat x? cune teka cmne dy buat…..
Jawapan : sebab aiman seekor burung

Soalan: banyk2 bangunan,bangunan ape paling tinggi??????? from adi sabak
Jawapan : masjid la…………sebab khubah die cecah bulan dan bintang…..hahahaha

Soalan: banyak2 kasut…kasut apa yang orang carik?? kasut kulit ker…kasut sekolah ker…kasut tap seng???
Jawapan : kasut yang hilang laa..

Soalan: banyak2 kenderaan,kenderaan ape yang pandai?
Jawapan : bas sekolah sebab dia pergi sekolah

Soalan: knp org ske b’ckp???
Jawapan : sbb die ade mlut..

Soalan: byk2 mi, mi apa yang takleh makan?
Jawapan: misai..

Soalan: banyak 2 jantung, jantung apakah bila dicabut x mati
Jawapan : jantung pisang

Soalan: daun ape yang xde bunga?????
Jawapan : daun terup

Soalan: bnyk2 haiwan,haiwan ape yg bleh b’jln dan b’diri tp xleh dduk???ape die??
Jawapan : burung penguin

Soalan: kereta ape tayar nyee kat atass,,?jawab jgn x jwb..
Jawapan : kereta kabel

Soalan: Dlm bnyk-bnyk jin…jin ape yg bleh menyanyi dan suka menyanyi?
Jawapan : jinbara..

Soalan: ikan apa yang bodoh??
Jawapan : ikan kembong sebab dah tahu dia kembong duduk lagi dalam air

Soalan: Suatu hari, seorang pemburu masuk ke hutan untuk memburu. Dia ternampak 10 ekor burung sedang berehat di atas dahan dan dengan panats dia pun menembak burung-burung itu..soalannya..kenapa hidung orang utan yang berdarah??
Jawapan : kerana kebetulan semasa pemburu menembak burung-burung, urang utan itu sedang mengorek hidung.Apabila terdengar bunyi tembakan,orang utan itu terkejut dan tercucuk hidungnya lalu berdarah…..

Soalan:apa yg org selalu mintak apabila hari raya?
Jawapan:mintak maaf la,bukan duit bengon..

Soalan: Banyak2 orang, orang apa mandi rambut tak basah tapi badan basah????
Jawapan : Orang Botak.

Soalan: dalam banyak2 pokok, pokok apa yang berani
Jawapan : pokok pisang(sebab jantung dia kat luar)

Soalan: apakah yang boleh tengok ngan cermin tak boleh tengok ngan mata
Jawapan : telinga

Soalan:bilik apa nampak kita?
Jawapan:bilik ICU..

Soalan: Singa ape yang suka sangat mandi..??
Jawapan : Singa Laut

Soalan: motor apew x der tayar
Jawapan : motor bot

Soalan:motor dan kerete,yg mana tua?
Jawapan:motor sebab ade tongkak..

Soalan: dlm byk2 hantu..hantu aper pndai bersilat??
Jawapan : hang tuah

Soalan: binatang apa yang orang cari dapat duit?
Jawapan: lintah

Soalan: Banyak2 minyak,minyak ape yg boleh jalan?
Jawapan : Minyak cap kaki

Soalan: dia ada banyak kaki bukan binatang, dia lalu ikut landasan bkn keretapi.apakah bendanya?
Jawapan : zip

Soalan: nenek sape bleh terbang????
Jawapan : nenek burung

Soalan: gigi ape yang selalu org guna
Jawapan : gigi biru ( bluetooth)

Soalan: Byk2 nasik, nasik aper yg bole bergerak?
Jawapan : Nasik pataya – 4 tayar… hahahaha!!!

Soalan: binatang aper yg bahagiakan kuargenyer…
Jawapan : singa menawan kuarge bahagia…

Soalan: kenapa kayu balak perlu ditebang???
Jawapan : mestilah tebang,takkan cabut kot….

Soalan: banyak2 binatang, binatang ape jual kueh?
Jawapan : itik la.. sbb, ia kn berbunyi kuek4..

Soalan: banyak2 binatang, binatang ape jual beg?
Jawapan : kambing la..sbb,ia kan berbunyi mbek..

Soalan: kenapa batu tenggelam dalam air……..?
Jawapan : sebab dia xpandai berenang..

Soalan: dlam byk2 motor…motor ape xde enjin???
Jawapan : MOTOROLA…

Soalan: Dalam banyak2 haiwan.. Haiwan apakah yang paling kedekut..
Jawapan : Kuda lah…sebab bila lari bunyi kedekut2

Soalan: ade dua org pemburu die ternampak 10 ekor harimau tapi kenaper die x takut.kenape ye?
Jawapan : sebab die nampak ekor harimau je…

Soalan: dlm bnyak2 bunga,bunga ape warna hitam?
Jawapan : bunga tayar

 

Soalan: dalam bnyk2 tetamu,tetamu manakah org x akan jmput ke majlis?
Jawapan : tetamu yg x diundang

Soalan: dia bulat,berwarna,gemuk tapi kalau kentut jadi kurus. nape???
Jawapan : belon la bongok…

Soalan: buah ape yang orang sayang tp tak leh makan???
Jawapan : buah hati…

Soalan: dlm byk2 air mata, air mata apa yang rasa manis?
Jawapan : air mata kucing la lembu wei…

Soalan: Macam mana kita boleh buat supaya kura-kura boleh melompat dan panjat pokok .
Jawapan : Tukarkan huruf u dalam kura-kura kepada huruf e , jadi kera-kera lah ..

Soalan: aku buka baju , aku sapu badan degan bedak , aku terjun ke dlm tasik ..siapakah aku???
Jawapan : goreng pisang..

Soalan: banyak2 batu, batu ape kalau org tengok rasa sedih?
Jawapan : Batu nisan

Soalan: dalam banyak-banyak mee, mee apa yang ramai.
Jawapan : meeting

Soalan: dalam byk2 haiwan… haiwan apekah yg kaye???
Jawapan : singa la…sbb singa ade bank sndiri…iaitu maybank..hahhaha, bukan beruang la, kuba…

Soalan: apa benda yg kalau kita pegang bawahnya,kita menjerit,tapi kalau kita pegang atasnya tak jadi apa2?
Jawapan : streka lah cicok kering weh..

Soalan: macam mane kite nak tau kubur lelaki ngan kubur pompuan??…
Jawapan : tengok batu nisan laaaaaaa….hua3

Soalan: dlm byk2 motor .motor apa bleh masuk poket ?
Jawapan : motorola ……..hehehe

Soalan: di antara anggota badan kita, mana satu buleh menyanyi??? jawab, jgn x jwb..
Jawapan : jeng jeng jeng…jawapannya, mata sebab dia matta band, oo, kamu sangat bodo, sebab dok jawab…bukan mulut, mane ade mulut band , bodo…..

Soalan: Tengah malam ada apa?
Jawapan : ada hantu la tozo…

Soalan: Banyak-banyak huruf, huruf apa paling jauh?
Jawapan : Huruf jawi – nun

Soalan: atas nun ade nape???
Jawapan : ade titik la toyol…nun tu huruf jawi…

Soalan: dlm byk2 kera, kera ape buleh kije???
Jawapan : kerani…

Soalan: APA DIA… KALAU HITAM IANYA BERSIH,KALAU PUTIH IANYA KOTOR…
Jawapan : PAPAN HITAM…

Soalan: bomb apa yg keluar air
Jawapan : bomba

Soalan: pada suatu hari, ali nok gi kedai jap peng..lepas tu, dia naik mutor,nape hok gerok???
Jawapan : semua dok gerok, sebab ali naik mutor jer, bukan bowok,tolol,bahalol,buffalo…

Soalan: dlm banyak-banyak kereta,kereta apa belum mandi wajib?..
Jawapan : kereta BMW..B-belum,M-mandi,W-wajib…hahaha..tongok…

Soalan: dlm banyak-banyak lori,lori apa yg buleh wak putih kulit???
Jawapan : lorea paris…hahaha..ade kan kat eklan…

Soalan: pada suatu hari, ali nok gi kedai kumariwasukongilolubodokuhaerwr….lepas tu, dia balik mule,bakpe???
Jawapan : sebab kedai tutop…haaaaahaaaaa….

Soalan: DALAM BANYAK-BANYAK BINATANG,BINATANG APE YANG SUKE BUAT JAHAT??
Jawapan : kambing dan lembu sebab suke meragut

Soalan: DALAM BANYAK-BANYAK buah,buah ape yg terkenal???
Jawapan : buoh keme yusof taiyyyyyyyyyyoobbbbbbbb….hahahaha……

Soalan: kalau orang jadi lembu,lembu jadi ape???
Jawapan : jadi heran la, bukan banyok ,katok….

Soalan: ali jalan kat tepi pantai..bile die tengok kat blakang die tgok tapak kaki die xade…bakpe??
Jawapan : sebab die ngundur…hahaha bodo….

Soalan: mana yg sakit?antara kelapa dengan durian,jika jatuh ke kepala kita…?
Jawapan : kepala ar sakit bodo…..

Soalan: dlm banyak2 buku, buku apa yang orang tak panggil buku……….
Jawapan : kamus la bongok………..

Soalan: kapal terbang terbang,ade burung berak atas kapal terbang tu,kapal terbang tu terbelah dua,nampak ape???
Jawapan : Nampok ngak nipu….bodo…

Soalan: kalau you tolak me…apa yang terjadi????
Jawapan : mie tumpah

Loading...